Alla inlägg den 14 november 2012

Av Izzan Lordenholm - 14 november 2012 19:45

Sitter här hemm framför datorn med världens sötaste kattunge! Helgrå, hane, lååånghåriiig, söt söt söt sööö!! Gosig och busig! (säljes ej!) Ska lägga upp bilder! :) Går att prata med! Han lyssnar jätte bra! Om ni undrar vad han gör just nu så försöker han äta upp min hand! Han försökte äta upp min sladd och mina hörlurar och mikrofonen som sitter på! Han e lite knäpp men sötare en socker! Alltid på bra humör! åååh jag älskar denna kattunge så mycket!!Den är inte ens 1 år bara ett par månader! Kaaaaatttungeeee!!Gillar att lyssna på bra musik med! <3

//MVH LillaBloggaren/ Kattälskarenn!!

Av Izzan Lordenholm - 14 november 2012 18:55

   Heej!! Förlåt att jag inte skrev igårr!! Jag va hos en kompis och kom hem sent!

Jaja, dags att skriva vad vi ska göra idag! Jag tänkte skriva hur ni gör chokladpudding till ca 4 personer.

 

Du behöver:

6 dl mjölk

5 msk majsena

5-6 msk socker

3-4 msk kakao

1-2 msk vaniljsocker eller vanillisocker eller ½- 1 msk vanilia

 

Tillbehör typ vispgrädde om du vill!

 

Så här gör du:

Blanda mjölk, majsstärkelse, socker och kakao i en kastrull. Låt krämen koka upp under omrörning och koka någon minut. Smaksätt med vaniljsocker. Häll upp krämen i en vattensköjd form eller skål eller i portionsglas. Strö över lite söcker (Socker Haha!) så att det inte blir skinn på ytan. Låt puddingen kallna, det tar 2-3 timmar i kylskåp. Stjälp eventuelt upp puddingen! Hoppas det smakar gott! Ni kan också göra Choklad kräm!

Gör som jag skrev innan men ta bara 3 ½ msk majsstärkelse. Smaksätt eventuelt också med 2 msk apelsinmarmelad. Häll upp krämen i en skål och strö över lite socker så att det inte blir skinn på ytan!

Ät gott må gott!

//MVH LillaBloggaren  

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken dag är bäst?
 Fördelsedagen
 Julafton
 Påsk
 Semmeldagen
 Nyårsafton
 lördag
 skolavslutning
 Alla! ♥♥♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

skicka in pyssel,bilder eller recept


Ovido - Quiz & Flashcards